أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، اذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بالاطلاع على القوانين بالضغط هنا. كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة المواضيع التي ترغب.

 :: منتدى التعليم لمتوسط  :: قسم السنة الرابعة متوسط(bem)

حفظ البيانات؟
الرئيسية
التسجيل
الدخول
فقدت كلمة المرور
القوانين
البحث فى المنتدى
الرئيسيةالمنشوراتالتسجيلدخول
آخــر المواضـيع
التــاريخ
بواسطـة
شارك اصدقائك شارك اصدقائك اختبارات شهرية وفصلية و وظائف منزلية في جميع المواد جاهزة للتحميل3 ابتدائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك امتحانات السنة الخامسة للاخ boha_com
شارك اصدقائك شارك اصدقائك كتاب مميز في تمارين ( اللغة والرياضيات و الفرنسية 5) ابتدائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الجذور-الدرس مع تمارين-
شارك اصدقائك شارك اصدقائك درس التوتر والتيار الكهربائي المتناوبآن ~رابعة متوسط~
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تمارين في اللغة العربية
شارك اصدقائك شارك اصدقائك نماذج لاختبارات في جميع المواد و جميع المستويات سنة أولى ابتدائي + سنة الثانية + السنة الثالثة +السن
شارك اصدقائك شارك اصدقائك دليل الأستاذ للسنة الرابعة إبتدائي / مطابق للجيل الثاني
شارك اصدقائك شارك اصدقائك اختبارات السنة الخامسة حتى في الفرنسية من ولاية الطارف
شارك اصدقائك شارك اصدقائك وداعاً لحفظ جدول الضرب- طريقة جديدة لضرب رقمx رقم من غير حفظ جدول الضرب
أمس في 10:07 pm
السبت يناير 13, 2018 12:35 pm
السبت يناير 13, 2018 12:34 pm
الأربعاء يناير 10, 2018 6:36 pm
الأربعاء يناير 10, 2018 6:35 pm
الأربعاء يناير 10, 2018 6:33 pm
الأربعاء يناير 10, 2018 6:32 pm
الأربعاء يناير 10, 2018 6:31 pm
الجمعة ديسمبر 01, 2017 10:42 pm
الجمعة ديسمبر 01, 2017 10:38 pm
إضغط علي شارك اصدقائك او شارك اصدقائك لمشاركة اصدقائك !

شاطر | 
 

 The Correction of BEM June 2009

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Eneguma

::عضو فعال::
::عضو فعال::


المشاركات : 157
التسجيل : 16/11/2008
نقاط : 490
السٌّمعَة : 36


مُساهمةموضوع: The Correction of BEM June 2009   الأربعاء يونيو 03, 2009 10:44 pm

Part
One : (14points)



A
) Reading Comprehension (7points)



Read the text carefully and do the
following activities :



Activity
One (3poinst)



Read the following statements and write
"true" , "false" or "not mentioned
".



1)All the children
had to go to school a century ago .
à False (1pt)


2)
It was hard for some parents to look after their children.
à True (1pt)


3) Parents who sent their children to work had
problems .
à Not mentioned (1pt)


Activity
Two (2points)
:


Answer the following questions :


1) Did people feel
concerned about children's work ?
à Yes, they did . (1pt)


2) Were their actions against children's work
unsuccessful ?
à No ,they were not
(1pt)



Activity
three ( 2points)



Find in the text words or phrases that
are closest in meaning to the following
:






a) were obliged = had to
/forced
(0.5pt) b)
the majority = most
(0.5pt)


c)
not permitted = not allowed
(0.5pt) d) relax = rest (0.5pt)





B
/ Mastery of Language (7points)



Activity
One (2points) :



Supply the punctuation and the capital
letters where necessary
.







A
ll children should have
the right to education
. They should also have the
right to free medical



(0.5pt)
(0.5pt)
(0.5pt)



care
.


(0.5pt)








Activity Two (3points) :



Write the correct form of the verbs in brackets .







Years ago ,children (to not have to ) did not have to ( 1pt) go to school
.Now ,there's a law .Children must ( to stay) stay
(1pt )at
school till the age of sixteen . So, if some parents ( to not respect) do not respect
(1pt) the law ,they
will be in trouble .









Activity Three ( 2points)






Find in the text four words that have the following sounds :




/ ei / (say)

/ai /
(right)


1- today (0.5pt)

2- they (0.5pt)

1- time / mind (0.5pt)

2- kind (0.5pt)
















Grid for Evaluating
The situation of Integration










Criteria

Indicators

1. Relevance

' the criterion is
reached when the student produces the piece of writing in accordance with the
situation of communication


-The
student writes the piece of writing according to the theme


- He uses the
appropriate tense or structure


- He uses the
vocabulary related to the topic
















2. Syntactic coherence and
correct use of linguistic elements


-Syntactic
order


- Correct use of
tenses related to the situation of communication


3.Semantic coherence

- The
sentences produced have a meaning. / A logical link between the sentences.


4.Excellence

Good
presentation of the paper







الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
bra-13

المدير
:: مؤسس المنتدى ::

المدير  :: مؤسس المنتدى  ::
avatar

ذكر
المشاركات : 2394
البلد : الجزائر
المزاج : زوالي وفحل
التسجيل : 23/10/2008
نقاط : 2982
السٌّمعَة : 940


مُساهمةموضوع: رد: The Correction of BEM June 2009   الخميس يونيو 04, 2009 12:40 am


_________________


قال تعالى: { يَرْفَعِ  اللَّهُ الَّذِينَ  آمَنُوا مِنْكُمْ  وَ  الَّذِينَ  أُوتُوا الْعِلْمَ  دَرَجَات} [ المجادلة : 11]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 

The Correction of BEM June 2009

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» هل هناك أمل في أن أحصل على بـــــــــــــــــــــــــــــــاك 2009 ؟؟؟
» حوليات بكالوريا الجزائر 2009
» نتيجة الاعدادية 2009 القاهرة والجيزة وجميع المحافظات
» قانون اتحاد الشاغلين الجديد 2009
» .:: رمضان مبروك ابو العلمين حمودة ... محمد هنيدى ... 2009 ::.

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات خنشلة التعليمية :: منتدى التعليم لمتوسط  :: قسم السنة الرابعة متوسط(bem)-
انتقل الى:  
التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي ادارة الموقع ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر

Converting And Developing by AsHeK EgYpT. Copyright © 2017